Sidor

söndag 27 september 2015

Aktieinköp

Har under veckan som gått ökat mitt innehav i Bank of Nova Scotia. Lite info,

Bank of Nova Scotia was incorporated in the state of Canada on March 30, 1832. The Company is a diversified financial services institution that provides financial products and services to retail, commercial and corporate customers around the world.

P/e runt 10 och direktavkastning på ca 4,7% gjorde att jag bestämde mig för att slå till. Även lite spridning av valutarisker till i detta fallet CAD känns bra. Jag har även gett mig in i den digitala valutans värld - Bitcoin. Har skaffat det som behövs för att kunna handla Bitcoin och har lagt en inköpsorder på test för att se hur det fungerar. Det kommer inte bli någon större summa som jag köper för, kommer att ligga på mindre än 10% av aktieportföljen. Tror nog att det kan vara bra att äga några Bitcoins nu.

Marknaderna känns väldigt instabila i nuläget, blir mycket intressant att se hur det går framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar