Sidor

tisdag 1 januari 2019

Nytt år

Så har vi kommit in i det nya året och för många är Januari en tuff månad ekonomiskt. Det skulle vara intressant att veta hur mycket pengar Sverige brände upp igår. Känner personer som handlat raketer för flera tusentals kronor, själv är jag alldeles för snål att handla raketer som dessutom kan beskådas helt gratis för den som så önskar.

Jag tycker alltid det är skönt efter helgerna är över och vi har kommit in i Januari. Jag har fortfarande en vecka kvar till jag måste tillbaks till jobbet, tänk va skönt det blir när man är ledig 365 dagar. Om börsen fortsätter ned kommer det uppstå många tillfällen att bygga på sin framtida förmögenhet, gissar att det kan fortsätta ned ett tag till så det gäller att passa på att handla. Det är omöjligt att sia om framtiden vilket gör utdelningsinvestering så enkelt, inga bottnar och toppar att oroa sig för. Var inne på DI’s forumsidor och kunde konstatera att oron för att missa nästa uppgång var stor.

Nu ska jag luta mig tillbaks i soffan och smutta på en rökig Whisky och bara ta det lugnt.

God fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar