Sidor

fredag 13 september 2019

Höst

Sommaren slut och hösten är här, en härlig tid på året. Blir spännande att se vad som händer på börsen, det har mest bara gått uppåt. Jag loggar in några gånger per månad och konstaterar att det ser bra ut på depån.

Värdet på innehaven ökar konstant så jag brukar tänka att det är dags för en nedgång snart, men även om det blir en kortvarig nedgång brukar inte depån drabbas så allvarligt. Spridningen av valuta och branscher fungerar.

Depån ligger på + 30% för året vilket jag är mycket nöjd med, sen får man se hur det slutar vid årets slut. Det är inget man vet redan nu.

Men strategin att köpa aktier och låta de klara sig själv har fungerat väldigt bra. Blev förvånad när jag loggade in och såg nya Nordea aktier noterade i Euro på kontot för ett tag sedan. Riktigt kul att logga in och hitta nya aktier när det väl sker.

Utdelningsinvestering är inte den mest spännande sparformen men man sover mycket gott på nätterna oavsett hur börsen rör sig.

Nu är det snart dags för en månad semester i huset i Spanien. Ska bli skönt att komma ned till värmen och softa, ska försöka fixa stabilare och snabbare internet denna gång. Fiber finns längs gatan men jag vill inte ha ett årsabonnemang eftersom jag inte nyttjar huset mer än 5 - 6 veckor per år. Så det blir att förhandla lite.

Såg igår att Dorian dragit in över Europa och det forsade vatten längs gatorna men som tur är har jag huset på en plats som inte drabbas av översvämningar. Dags att publicera texten.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar