Sidor

onsdag 9 maj 2018

H&M utdelning

Idag handlas H&M aktierna utan utdelning, dessa aktier har varit ett sänke för portföljen under året. Jag har handlat H&M aktier under året men jag har ändå hållit ner på antalet då jag inte vill ha för stor andel, kommer bli motsvarande när de stiger mot nya höjder att jag blir tvungen att sälja av för att hålla nere andelen.

Känns bra med Heineken också i portföljen, jag har ett par andra bolag jag är intresserad av men det blir i framtiden. Kommer att höja det automatiska beloppet som skickas till aktiedepån varje månad. Idag ligger det på 2000kr och det är för lite för att göra nya köp varje månad. Jag kommer att sätta in 3000kr istället och tillsammans med utdelningar kommer jag att kunna göra månatliga inköp runt 4000kr.

När svenska kronan tappar värde känns det skönt att ha investerat i andra valutor, det är otroligt vad dyr Euron har blivit. Ska snart ned till medelhavet och det kommer kännas som att man blir rånad varje gång man ska betala något i Euro.

Nu är det dags att gå ut i solen och njuta av det sköna vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar