Sidor

tisdag 30 april 2019

Aktieköp

Senaste köp blev Kinnevik, ett investmentbolag som jag velat köpa ett tag nu. Jag tror det blir ett bra tillskott i portföljen och med en liten rabatt på substansvärdet känns detta köp som en bra långsiktig investering.

Dessutom tycker jag Kinnevik har intressanta innehav, förutom Zalando så finns Mathem vilket känns helt rätt i tiden. Jag brukar se dessa lastbilar från Mathem åka omkring lite överallt.

Under året har jag enbart köpt svenska aktier pga den svaga svenska kronan som gör utländska köp onödigt dyra. Verkar som kronan kommer fortsätta vara svag under en lång period. De köp jag hittills gjort under året är,

  • JM
  • Nordea
  • Kinnevik
Tycker att priset varit rätt på dessa för inköp och kommer förmodligen öka lite i dessa under tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar