Sidor

måndag 8 april 2019

Första kvartalet

Det har varit en bra start på året för aktiedepån, upp nästan 19%, känns som att det borde komma en rekyl snart. Har nyligen inhandlat Nordea eftersom jag hoppas de inte klantat till sig som Swedbank, det var ju också bra pris på aktien. Handlar för tillfället mest svenska aktier eftersom jag tycker dollarn och euron är lite väl dyra.

Står i startgroparna att öka aktiesparandet med en tusenlapp, ska snåla in lite på onödiga utgifter så fixar det sig. Får tillbaka ca 16.000 kr på skatten snart, pengar som mestadels går till en resa i början av Juni. Ska bli skönt att softa med familjen någon vecka inför sommaren som jag kommer jobba. Vi har valt att ta 4 veckor semester i höst istället då vi åker till huset i Spanien. Förra veckan avhandlade jag mitt lönesamtal vilket gav som förväntat.

Dags för en liten siesta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar