Sidor

söndag 30 juni 2019

Första halvåret

Första halvåret är förbi och jag har nu tagit ett skutt förbi 600.000kr på depån! H&M:s rapport gjorde att depån gick åt rätt håll. Ytterligare ett delmål som är uppnått, nu siktar jag vidare på 700.000kr. Jag har reflekterat över en sak i och med depåns utveckling, innan jag började spara tyckte jag att de nivåer jag hittills passerat hade högre värde. Det är en märklig känsla att inte tycka att 600.000kr är så mycket, gissar att känslan är densamma när jag passerar miljonen på depån.

Jag köpte fler 3M och Nordea aktier under veckan som gick för de likvider jag hade på depån. Även fast 3M handlas i US dollar tyckte jag att den var köpvärd och det blir ett bra bidrag till kvartalsutdelningar under året. Även Nordea anser jag vara nedtryckt och att det finns en bra uppsida och framförallt en bra direktavkastning.

Årets första hälft har hittills inbringat 12.506kr i utdelningar, att jämföra med förra året 10.119kr. En ökning med 23,6% som jag är jättenöjd med, bara att hoppas andra halvan blir lika bra procentuellt.

Jag har skaffat mig en dyr hobby, fotografering. Även om jag inte köper proffsutrustning kostar det ganska mycket pengar, men roligt är det och något jag varmt kan rekommendera. Imorron är det 1 Juli och den dag på året då nya lagar brukar träda i kraft och jag ser verkligen fram emot rökfria uteserveringar och på andra allmänna platser.

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar