Sidor

tisdag 21 maj 2013

Nedgång inom snar framtid!?

Jag köper inga nya aktier nu eftersom jag tror på nedgång inom 3 - 6 månader. Sista fasen på denna uppgång bör bestå av dagar med hausse på över 2% uppgång, kanske t.o.m över 3% i uppgång någon dag. När kräftgången börjar är toppen nära.

Nu gäller det bara att ha tålamod och vänta in bättre aktiekurser. Hur stor nedgång det blir är omöjligt att säga, men jag börjar köpa igen under nedgångsfasen när priserna närmar sig årslägsta. Ska även passa på att handla lite amerikanska aktier och hoppas kunna få aktier som coca-cola, procter & gamble t ex till årslägsta kurser.

Bomarknaden kommer säkerligen också få sig en skjuts ned, idag budar köpare redan innan visningen och det är inte en sund marknad.

Ja, jag är väldigt negativt inställd till börsen just nu och vi får se hur det slutar. Men jag har min strategi klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar