Sidor

tisdag 17 december 2013

Sista veckorna

Snart är året slut och jag hoppas det blir en spurt uppåt nu sista dagarna som börsen är öppen för året. Men oavsett hur det går är jag hittills nöjd med årets utveckling. Jag köpte lite mer Swedish Match häromdagen eftersom jag tror den vänder uppåt igen så småningom.

Har även börjat fundera lite på nästa års mål, ett av målen är iallafall att spara mer under 2014 jämfört med i år. Ser jag tillbaka på året som gått var det första halvåret bäst och jag tror det blir ungefär detsamma 2014 vilket innebär att jag kommer spara mest första halvåret nästa år. Ser även ut att kunna bli ett hyfsat avslut på året om inget oförutsett inträffar vilket det gör ibland.

SEB skrev även om 5:2 dieten, konverterad till sparande. Man lever 5 dagar normalt och 2 dagar i veckan snålar man in, kanske kan vara ett intressant upplägg.

Och snart är det dags för ledighet, tänkte vara ledig två veckor under jul och nyår. Det är sista gången på ett antal år då det är extra bra för oss anställda med semester och ledighet. Nästa år är ju skottår och julen hoppar ett par dagar så den inträffar under helgen, likaså för nyår. Och snart går vi mot ljusare tider igen!!!

Blir en summering av året någongång under ledigheten när man har extra mycket tid att sitta o pilla med Excel. En sak jag inte tagit upp under året är ackumulerad ränta från räntesparandet, men det kommer under summeringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar