Sidor

lördag 20 februari 2016

Osäkert marknadsläge

Jag lyssnade på en börspodd häromdan och de tog upp ett intressant ämne, varför paniksäljer vissa när marknaderna blir som i nuläget. Det visade sig att de som spekulerar med en stor del av sitt kapital (>15%) säljer ofta när det blir oroligt och köper dyrt igen, medan den som kanske endast spekulerar med Max 5% av sitt kapital sover lugnt och gör inga förhastade affärer. Själv har jag inte störts överhuvudtaget med de nedgångar som varit, o andra sidan anser jag inte att jag spekulerar heller.

I Februari har jag gått in i 2 nya företag, Bulten och Investor. En vecka kvar av Februari plus en extra Måndag 29/2, har ingen aning om hur marknaden kommer gå kommande vecka, men det visar sig. Bara att köpa mer om det blir nedgångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar