Sidor

tisdag 5 juni 2018

Utdelningar Maj

Jag hade 9 utdelningar i Maj månad och de aktier med utdelning var,
  • Procter & Gamble Co
  • Hennes & Mauritz B
  • Investor A
  • Heineken NV
  • Sampo Oyj A
  • Bulten
  • AT&T Inc
  • General Mills Inc
  • Deere & Co
4186 kr fick jag i utdelningar och dessa har tillsammans med övrigt sparkapital återinvesterats. Jag har köpt Kraft Heinz Co som har rasat ordentligt sedan början av 2017. Jag tror det kommer vända och kommer försöka köpa in mig på mer aktier. Warren Buffet är också en stor delägare i Kraft Heinz vilket är ett plus eftersom han brukar pricka in rätt aktier på lång sikt.

Har även ökat innehavet i Heineken NV som är ett sånt innehav man bara måste ha, kommer aldrig bli extrapris på en sån aktie.

Jag är väldigt nära halvmiljonen nu men det står lite och svajar så får se när jag kan rapportera den milstolpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar