Sidor

lördag 6 april 2013

Veckan slutar i moll

Denna vecka blev en kraftig nedgång, vad kan vi tänkas stå inför? Jag har hela tiden trott att OMXS30 ska ned i Maj men det kanske redan startat nu. Jag hoppas på tillfällen att köpa billigt och har egentligen inte kunnat se detta ännu. Den långa uppåt trenden som startade i slutet av 2011 med botten slutet av September 2011 kan vara klar nu. Om OMX håller sig över 1027 är den långa trenden fortsatt upp.

Kollar jag den kortare trenden som startade 16 Nov 2012 kan vi redan vara inne i en korrektion. 1165 var ett viktigt stöd som utgjordes av linjen mellan topparna år 2000 och år 2007. Detta stöd höll och gav en väntad rekyl upp. Om alla viktiga stöd bryts ser jag troligtvis 2 olika nivåer som kan nås, 1075 alternativt 1030.

Nu är vi inte där ännu men jag hoppas ju på billigare aktier så jag går in och köper om stödlinjen mellan topparna 2000 och 2007 bryts. Annars avvaktar jag ett tag till för att se om det går att fånga upp någon enskild köpvärd aktie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar