Sidor

måndag 3 februari 2014

Kostnader

Roade mig med att kolla lite på "fasta" kostnader jag haft de senaste 2 åren. Det som ingår i respektive stapel,

  • Boende - brfavgifter inkl parkering, bolån inkl amortering, el och hemförsäkring.
  • Transport - skatt & försäkring, service, lån, månadskort kollektivtrafik
  • Övrigt - tv, telefon, internet, fackavgift, livförsäkring, lunch


Så detta borde ju betyda att om jag skippar nöjen, resor etc så skulle jag kunna spara betydligt mer än jag hittills gjort. Men jag väljer att betala lite nöjen, resor och även drivmedel till bilen för att kunna njuta av livet även i nuläget. Att ha en bil kostar mycket varje månad men jag anser att det är värt detta. Boendet är givetvis den största kostnaden och här finns det möjlighet att minska utgifterna genom att amortera av på lånet, det skulle i nuläget sänka boendekostnaderna med ca 4000 Kr och dessutom att amortera av på billånet skulle ytterligare innebära en sänkning med nästan 1500 Kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar