Sidor

söndag 23 februari 2014

Löningsdags

Snart dags för lön igen, kanske når ett delmål denna månad. Saknas ca 7000kr till kvartsmiljonen bara. Börsen har gått bra senaste tiden och portföljen har utvecklats hyfsat. Det är nog en bit kvar innan börsen toppar, får se om det blir senare i år eller kanske nästa år.

Snart dags för utdelningar, AZN och KO som delar ut i Mars. Måste skriva ned utdelningsdatum på samtliga aktieinnehav så jag får en bra överblick när det är dags för utdelningar.

Jag har inte bestämt mig om det blir något köp den här månaden eller om jag sparar det mesta på räntekontot. Många av de aktier jag vill köpa är lite för dyra i nuläget men jag kanske hittar något av intresse ändå.

4 kommentarer:

  1. KO delar ut i April iår. http://www.dividend.com/dividend-stocks/consumer-goods/beverages-soft-drinks/ko-coca-cola-co/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, 1:a April kommer utdelning från KO. Missade det, tack för infon!

      Radera
  2. Hur räknar du bostad i din ekonomi?
    Är det handpenningen du lagt och det du betalat av på topplånet som utgör de 128k?
    Hur ser du på värdering isåfall, om bostaden stiger i pris nästa värdering till exempel, lägger du den värdeökningen minus 30%skatt på den spalten?

    Bara en liten fråga i hur man ska se på huset som en del i sin ekonomi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, det är kontantinsats plus amorteringar jag räknar med. Bostadens värde räknar jag inte in överhuvudtaget. Enligt mäklarstatistik har värdet på bostaden ökat med 70% sedan jag köpte.

      Radera