Sidor

söndag 14 september 2014

Aktieköp

Hade lite likvider liggande i depån som jag omvandlade till H&M aktier. Att H&M nu öppnat online marknad i Kina öppnar upp för bra tillväxt och bra kommande rapporter. Nu finns det inga likvider som ligger och skräpar i depån utan allt är investerat så kapitalet kan jobba. Innehållet i portföljen känns bra och jag sover väldigt tryggt på nätterna utan oro. Faktiskt så jag vill ha en börsnedgång så det blir lite billigare. Min portfölj har hittills utvecklat sig bättre än t ex OMXS, vi får se hur det ser ut i slutet av året. Men att ha en stor andel investerat i USD har visat sig vara bra, detsamma för dom som investerat i Euro aktier.

Snart dags att gå och rösta, jag är lite orolig hur det ska gå efter valet. Dom röd/gröna är inga favoriter i mina ögon. Säkerligen förlorar man inkomst genom borttagande av jobbskatte avdrag. Är inte hela världen om bara dom pengarna används på rätt sätt och jag ser gärna att det går till vård och skola. En dag i framtiden blir man själv gammal och kommer behöva hjälp av vården och det är bara att hoppas att det finns kvar någon form av vård då.

Vi får alla hoppas att dom låter bli att införa förmögenhetsskatt. Nåväl, man får se hur det går ikväll och även om sossarna bildar regering får man hoppas att vänstern inte får för mycket utrymme.

Och oroligt är det i världen, IS som terroriserar på sitt håll och ryssarna som gruffar i Europa. Vi behöver inget tredje världskrig utan det kan vi klara oss utan. Och ovanpå allt elände härjar Ebola. Finns alltså ett antal triggers för börsnedgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar