Sidor

onsdag 15 juni 2016

Aktieköp

Börsen har gått ned mestadels under Juni. Bra tillfällen att handla. En ny aktie har jag skaffat till portföljen, vilken är Cisco som de flesta känner till. Dessutom blev det köp av HM som tagit mycket stryk senaste tiden.

HM expanderar antalet butiker med 10% per år, dessutom öppnas e-handel kontinuerligt på nya marknader. Att bruttomarginalen sjunker lite är nog ganska förväntat men ser man till hela situationen så kommer HM öka sin vinst hela tiden och därför har jag utökat antalet HM aktier.

Med dessa inköp har jag i princip 1000kr per månad i utdelningar. Mycket beror på dollarkursen etc så vi får se hur det ser ut senare när månadsrapporten för Juni ska göras.

För övrigt är det snart semester som jag kommer spendera med min dotter på 1,5 år. Har varit föräldraledig under våren så inkomsten har varit riktig usel. Men att spendera tid med sitt barn är mer värt än att förlora några futtiga tiotusentals kronor under en begränsad period.

Köp kontinuerligt när börsen går ned, det mår man bra av!


Inköp
Cisco- 41st @ 237.80 kr
Hennes & Mauritz- 54st @ 250.30 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar