Sidor

onsdag 9 maj 2018

Fastigheter

Jag sitter och funderar på byggbolagen och om jag ska gå in i någon sådan aktie. Är ju lite motståndare till cykliska bolag, men om man köper in sig när det är billigt kan det ju bli en bra affär.

Om jag skulle köpa in mig hade jag valt någon av Skanska, NCC, JM och PEAB. Men det kanske är så att man blivit lite luttrad genom åren och hellre köper en aktie som Heineken som inte alls är billig på något sätt. Men jag gillar enkelheten med att äga en sån aktie, man vet vad de tjänar pengar på.

Finns en aktie på Londonbörsen som jag kikat på, denna skulle bli som grädden på moset. Men jag måste kalkylera in skyhög courtageavgift för att handla på Londonbörsen via Avanza. Synd faktiskt, men jag får se om det blir ett köp där så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar