Sidor

fredag 4 maj 2018

Uppdatering

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Har inte hänt så mycket tidigare under våren, jag har utökat portföljen med en ny aktie - Heineken, som ger intäkter i Euro. Har ett par till Europeiska aktier jag ska gå in i under året, men de återkommer jag till.

Har även jämnat till antalet HM aktier så det blir en fin summa som kommer från dessa i år, tror vi sett botten nu och resan upp har påbörjats för HM.

Nu när Svenska kronan sjunker mot alla andra valutor känns det bra att ha aktierna utspridda över flera valutor. Även husköpet i Spanien har medfört ett tillskott på ca 100.000kr, allt annat lika. Har även investerat ca 100.000kr i hemmet under våren med diverse renoveringar.

Känns skönt med varmare klimat som kommer in över Sverige nu, Maj är också en månad med många utdelningar och jag har redan under första veckan fått ett flertal utdelningar. För övrigt så hoppas jag på att passera en milstolpe på en halv miljon kr snart, inräknat aktier och likvida medel.

Annars fortsätter allting i lugnt tempo med i princip månadsvisa inköp av aktier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar