Sidor

måndag 20 augusti 2018

Semester

Sitter ute på balkongen i Spanien i bara shorts, klockan är 10 minuter över 11 på kvällen. Halvmånen är uppe och planeten Mars syns tydligt, grannarna mittemot är fortfarande uppe men det är lugnt i området, enbart spelande syrsor hörs (grillos på Spanska). Sippar på en nygjord gin & tonic i den varma Augustikvällen, fortfarande över 25 grader och mycket kallare kommer det inte bli, kanske 23 - 24 grader som kallast tidigt i morron bitti.

Har loggat in och kollat aktiedepån och ser att portföljen gått bättre än index senaste månaderna, ligger över 514.000kr för tillfället, enda besvikelsen är fortfarande H&M. Jag tror dock de kommer gå bra inom en snar framtid, kanske finns risk för sänkning av utdelningen. Beror på hur årets resultat blir.

Men i det stora hela skulle jag inte ha några problem att pensionera mig och spendera mycket tid i huset i Spanien. I Augusti har jag fått nästan 1000kr i utdelningar hittills, är nöjd med utvecklingen i år vad gäller utdelningar. Ska bli spännande att summera helåret så småningom, men dit är det lång tid. Nu ska jag bara fortsätta att njuta av det Spanska klimatet och fortsätta sippa på min GT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar