Sidor

lördag 2 november 2013

Månadsrapport Oktober

Totalt sparande för Oktober månad hamnade på 6500 Kr vilket fördelades på följande sätt,
amortering:2000Kr
räntesparande:1000Kr
aktiedepå:3500Kr

Aktiedepån är idag uppe i 59.658 Kr, räntesparande är 42.000 Kr och amortering ligger på 122.000 Kr. Detta innebär att ett delmål är i hamn, nämnligen minst 100.000 Kr i omsättnings tillgångar. Jag tror inte att jag når mitt nya mål på 250.000 Kr innan årets slut men det gör inte så mycket. Kan nog säga att jag investerat i mig själv istället för att lyckas uppnå det målet i år. En semestervecka på trevlig ort är värt väldigt mycket så det är dit pengarna gått som gör att jag missar målet.

Målsättningen är att jag ska ha minst 80% - 90% aktier och resten i räntesparande. Aktier ger så pass mycket mer än räntan på ett sparkonto så därför kommer jag sikta på mer aktier, däremot ska jag ligga över en månadslön på räntekontot så det tar ett tag innan jag hamnar på denna fördelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar