Sidor

söndag 12 januari 2014

Nytt ATH eller inte?

OMXS index satte nästan nytt all time high i veckan som gick. Det är mindre än en punkt kvar till ATH - spännande att se om det blir ATH eller inte inom den närmaste framtiden. Jobb siffror från USA var ju rätt långt under förväntningarna, men då kanske marknaden tolkar det som att USA centralbank fortsätter med sina stödköp under en tid framöver och börsen går upp enbart pga detta.

Nåväl, vi får se hur det går. Trenden är iallafall fortsatt upp. Jag gjorde mig av med Swedish Match aktierna jag köpte, ett dåligt köp egentligen. Följde inte mina krav för investering i SWMA aktien, hade jag bara kollat på eget kapital innan köpet hade jag aldrig gått in. Men men, det är en lärdom att inte stressa inköpen utan att kolla rapporterna först.

Ha en fortsatt skön Söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar