Sidor

söndag 6 juli 2014

Bolån

Det är snart dags för mig att binda om ett av mina bolån, Riksbankens sänkning av styrräntan kom väldigt passande. Det medför också lägre inlåningsräntor. I nuläget har SBAB 2% och Hoistspar något mer 2,05%, detta kommer dock att ändras och försämras. Aktier ger betydligt bättre avkastning och det är väl så man ska räkna - det viktiga är avkastningen på investerat kapital. Jag är trygg med min aktieportfölj och den ger i nuläget 3198 kr i avkastning per år. Det ger en avkastning på 3,4% vilket jag är nöjd med. Det borde bli en rekyl ned på börsen snart, men o andra sidan finns det inte så många alternativ i nuläget för investerare. Men jag hoppas på en nedgång så jag kan handla lite mer. Ha det så bra i sommarvärmen!

1 kommentar:

  1. Hoppas även jag på en nergång till hösten!

    Ha en fortsatt trevlig sommar!

    SvaraRadera