Sidor

fredag 29 mars 2013

Månadsrapport Mars

Eftersom börsen är stängd resten av månaden kan jag släppa månadsrapporten idag. Under Mars hände inte så mycket förutom att jag sålde alla aktier i Ratos. Likviderna för inköp har ökat och tar idag en stor del av portföljen så jag letar efter lämpliga inköpskandidater. Jag ska göra en noggrannare analys av fastighetsbolagen innan jag eventuellt gör ett inköp, dessutom har jag varit sugen på en av de 4 aktier från NYSE jag har på bevakningslistan men jag köper inte på 52 veckors högsta vilket de alla ligger på i nuläget.

Under Mars har utdelningar trillat in på totalt 403Kr från AZN och SHB. Inte mycket att hänga i påsk-riset men ändå en god början.

Inkomstsidan har varit oförändrad medan utgifterna har varit högre men det är dels kvartalsräkningar och dessutom halvårsräkningar som stått för ökningen av utgifterna. Dessutom är en resa till sommaren inbokad och betald.

Totalt sparande för Mars månad var 7000Kr vilket fördelats på följande sätt,
amortering: 2000Kr
räntesparande: 2000Kr
aktiedepå: 3000Kr

Amorterat totalt 108000Kr, buffertkonto har ett saldo på 26500Kr vilket är väldigt nära målet på 30000Kr för året. Aktiedepån är idag värd 33278Kr varav likvida medel är 7495Kr.

Jag har lagt till en rad i översikten där man kan se procentuellt förändring sedan start. Sammanfattningsvis kan jag säga att det går framåt och Glad Påsk till alla som tittar in!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar