Sidor

fredag 18 oktober 2013

Bullmarket

Portföljen går bra just nu, nytt rekord! Men är det uthålligt? Jag tror det är så ett tag till, åtminstone borde toppen från 2007 passeras innan vi kan räkna med en tillbakagång.

Kanske blir mer ändå, än så länge har jag inte sett uppgångar på flera procent en dag men det kommer säkert och då är det dags att bli defensiv. Jag gissar att det blir så en bit in i 2014 men det får vi se. Just nu börjar väldigt många företag att bli dyra men det finns fortfarande köpvärda aktier, gäller bara att välja omsorgsfullt.

Nu är vi inne i rapport perioden och jag är nöjd med rapporter från dom företag jag är delägare i. Även generellt har företagen överraskat analytikerna vilket bådar gott för kommande kurs stegringar. Kanske vi når 1312 innan December börjar vilket skulle vara intressant eftersom December normalt sett innebär rally pga pensionsplaceringar och julhandel.

Hur som helst önskar jag alla en trevlig helg och lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar