Sidor

onsdag 2 oktober 2013

Inköp

Efter lite funderande har jag kommit fram till att förändra procentuella förhållandet mellan räntesparande och aktier. Jag kommer att ha betydligt större andel aktier eftersom det ger högre avkastning. Vid en nedgång kommer jag att kunna köpa en tillräckligt stor andel aktier per månad genom lönen iallafall så jag kommer inte hålla lika mycket likvider för eventuell nedgång som man ändå inte vet när den kommer.

Valet föll på Altria Group Inc. (MO) som är ett holdingbolag med intressant innehåll såsom,
Philip Morris USA - cigaretter
US Smokeless Tobacco Co - snus
John Middleton - cigarrer
Ste Michelle Wine Estates - vinproducenter
Philip Morris Capital Corporation - portfölj bestående av flygbolag, energi kraftverk, fastigheter

Dessutom 27% innehav i SABMiller Plc. som är en av världens största ölproducent.
En direktavkastning på 5,5% samt höjd utdelning varje år senaste 25 åren.
Jag ser denna aktie som ett mycket trevligt tillskott i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar