Sidor

lördag 12 oktober 2013

SBAB

Äntligen fungerade det att logga in med mobilt bankid hos SBAB. Jag tycker mobilt bankid är en riktigt bra uppfinning så man slipper applikationer i datorn som hanterar e-legitimation. Det blir så mycket smidigare med användandet av mobilt bankid.

Nåväl, jag har ju bolån hos SBAB och i och med detta kan jag öppna ett räntekonto med 2,45% inlåningsränta vilket är bättre än många andra högräntekonton. Som jämförelse kan jag nämna att Hoistspar har ett inlåningskonto med samma villkor där dom ger 2,35% ränta. SBAB har alltså högre ränta än Hoistspar, jag tycker det är imponerande.

Vad jag för övrigt upptäckte när dom nu fått igång mobilt bankid och jag kunde logga in utan att hålla på med Telias e-legitimation var att en SBAB har en index fond som är gratis. Avanza Zero har nu fått konkurrens!! Bra att SBAB går i bräschen med att införa en gratis indexfond, nu får vi se hur lång tid det tar innan övriga svenska storbanker kan erbjuda liknande om dom någonsin kommer att göra det.

Hatten av för SBAB!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar