Sidor

fredag 1 februari 2013

Mina aktier

Bra dag på börsen! Tänkte redovisa mitt aktieinnehav.

Aktieinnehav 2013-02-01
AstraZeneca11,25%
Avanza Bank8,88%
Clas Ohlson B7,07%
Handelsbanken A24,41%
H&M B13,13%
Ratos B9,17%
Securitas B7,82%
SSAB A5,83%
TeliaSonera12,43%

Tror det är bra att dom rensar ut i Telia så bolaget slipper medias påhopp om affärerna i Uzbekistan. Telia är en kassako och kommer fortsätta vara det.

Har kollat runt lite på olika bloggar angående hur man ska ha likvida medel tillgängligt vid eventuella nedgångar. Många avancerade exempel med olika trancher och procentnivåer, men själv kommer jag att hålla det väldigt enkelt. 80 - 85% investerad och resten på räntekonto. Eftersom jag aldrig kommer sälja kommer det vid en långvarig uppgång medföra att utdelningarna skickas ut i räntesparandet.

Dom gånger som jag eventuellt säljer av blir enbart om något förändrats fundamentalt angående det företag jag har i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar